2009-10-06
 18:23:16

Många samlade sjuka människor på..

.

.. sjukhuset?! hhahaha logiskt? men..

Idag när jag var på sjukhuset alldelses själv, skulle till sjukgymnasten pga min tumme. Så märkte jag att det finns en hel del sjuka människor på sjukhuset, menar då inte de som brytit benet eller har snor i näsan utan knäppa människor. Började med att jag blev hänvisad åt helt fel våning.

Jag: -Ursäkta, vart ska jag gå om jag ska till sjukgymnasten?
Sjuksköterska: -Våning 3. (Hörde våning T R E väldigt tydligt)
Jag: Okej, tack!

Jag gick och gick på våning 3 och passerade dess olika skyltar med Ögonvård, Hörselvård, Medicinmottagning, tills Handikappikapscentrum's skylt då jag insåg att här ska jag verkligen inte vara!!
Vände på klacken och passerade ut från våning 3 och såg en stor skylt med texten Sjukgymnastik våning 4, BINGO! Dit ska jag tänkte jag.... Satt mig i vänte rummet, väntade och väntade. Medans tanken slog mig att, ska man anmäla sig? Så kollade en hysterisk tant på mig som om jag var helt naken eller att jag dödat hennes hund?! En tant med rullator går förbi och sedan skiter hon i den och går med 2cm korta steg i taget.. PANIK! Vart ska jag??

Kollar mig omkring mig och letar efter en reception, då kommer en tant med vit rock och frågar om jag är Elvira, ja svarar jag och hon leder mig till ett rum, där jag får sätta mig ner på en stol. När hon frågar om händelsen och om jag kan göra vissa rörelser med tummen så förstår jag knappt vad hön försöker säga.. Hon fick ta om de flera gånger, lät som hon hade en stor banan nertryckt i halsen... Snabbt gick det och jag var påväg till skolan igen, när jag står i hissen och hissen precis kommit ner till våningen där jag ska av, så krockar jag med en kvinna som skriker JAHA?!... som om jag gjorde fel och hade bråttom in i hissen...

Jaaa, konstiga människor det finns ja.. ;s



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: