2009-09-07
 21:49:33

Är du en av de som påverkats?

Nu räcker det!
Jag är trött på alla som klagar på sitt utseénde. "Jag är så tjock" "Jag måste gå ner i vikt" blablabla... Ingen måste vara perfekt för att bli accepterad och respekterad! Helt ärligt så tycker jag att ingen är perfekt, INGEN! Alla är lika mycket värda och lika fina på olika sätt. Medias krav är enorma, då dem påpekar att såhär ska vi se ut osv. Men ingen har rätt till att bestämma hur du ska se ut, det är ditt val. Samhället borde sluta tro på allt media säger, hur många gånger har man inte sett reklamerna i tidningarna Såhär går du ner X-antal kilo på en vecka, Med dessa piller rasar kilorna ner. Eller när man öppnar en internetsida för att surfa på internet och reklamen bara rasar över skärmen/kanten av fönstret. Vilka är det som drabbas mest av detta? Jo, det är vi ungdomar. Det är otroligt många ungdomar som lider av anorexia och bulimi! Det finns också människor som dör av anorexia.. Det är ju ganska allvarligt hur media styr oss..
Så jag tycker alla ska vara nöjda med sig själv!!


Detta inlägg vart lite mer kortfattat än det jag skrev först som bara försvann.. :( Hoppas ni förstår tanken med de hela..



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: