2010-12-22
 18:34:53

22: DET HÄR UPPRÖR MIG!

Dag 21 – Ett annat ögonblick.
Dag 22 – Det här upprör mig.
Dag 23 – Det här får mig att må bättre.
Dag 24 – Det här får mig att gråta.
Dag 25 – En första.
Dag 26 – Mina rädslor.
Dag 27 – Min favoritplats.
Dag 28 – Det här saknar jag.
Dag 29 – Mina ambitioner.
Dag 30 – Ett sista ögonblick.

Såklart finns det en miljontal saker som upprör mig. Krig, mobbing, våld, kriminalitet osv..
Men det finns nånting som upprört mig lite under den senaste tiden.
Jag går första året på gymnasiet, men är född år -95 så egentligen ska jag gå i nian.
Det är många som skämtar och kallar mig "12år", aldrig brytt mig om det tidigare och själv
skämtat om det. Till viss GRÄNS!

Speciellt i skolan hör jag minst ett skämt om dagen att jag är 12 år, kan inte göra de och de andra,
att jag är för ung för att förstå, bla bla bla...
Men hade jag varit så ung och så liten att jag inte förstod hade jag väl inte gått i en klass över mig..
Ja må vara yngre än er, men jag är fan inte dum för det, snarare snäppet bättre.

Behärska er!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: