2009-10-01
 17:10:29

Drömmar?





Vad är drömmar egentligen? Varför drömmar man på natten? Vad är meningen? Drömmer man om upplevelser som kommer hända? Eller som man mår/känner sig påverkar det vad man drömmar om?

Detta är Wikipedia's förklaring på vad en dröm är...

En dröm är en psykisk upplevelse, som oftast uppträder under REM-sömnen där den upplevs ha en berättande form. Mental aktivitet förekommer även under djupsömnen (slow-wave sleep), men är då nära nog statisk; det rör sig då mer om situationer än om historier. En dröm upplevs normalt sett som fullt verklig medan den pågår, men i samma ögonblick som den upphör faller den oftast i glömska. Ibland har man kvar ett vagt minne av till exempel en viss känsla man hade under drömmen. Om man väcks under själva drömsekvensen minns man oftast mer om drömmen.

...Drömmar kan tolkas på olika sätt, man kan drömma när man sover som sagt eller höga förväntningar om något speciellt. Men jag undrar mycket om varför vi drömmer. Inatt vaknade jag av att det kändes som jag fick ett slag i magen, har ett svagt minne av drömmen jag drömde att det handlade någonting om svek. Kan drömmar påverka verkligheten, kan verkligheten påverka drömmarna? Hmm...


robbfyran

Verkligheten påverkar lätt drömmar. Jag drömmer ofta om något väldigt liknande som hänt i verkligheten. Det är jämt så. Om det är nå läskigt på tv så drömmer jag om något liknande det som händer där. Ah typ så. :P



PUBLICERAT: 2009-10-02, 06:07:56 | URL: http://robbfyran.blogg.se/
elviravardet

Sant sant! (:



PUBLICERAT: 2009-10-02, 12:49:51 | URL: http://elviravardet.blogg.se/
jennifer fredes

Mina drömmar e helt sjuka, ibland händer det att jag drömmer om en sak sen en dag efter lr flera dagar efter så händer det:o så jäkla äckligt asså..


elviravardet

Ja, det har hänt mig med!! Helt sjuk o:



PUBLICERAT: 2009-10-11, 19:56:06 | URL: http://elviravardet.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: